
Strategi, idearbeid, konseptutvikling.
Illustrasjon, layout, typografi, videoredigering, grafisk design.











Prosjektet startet som bachelor oppgave.
Medvirkende: Elise Knutsen.
Under ser du en del av oppgaven.

10 oktober, verdensdagen for psykisk helse, vil følelsen av 126 avslag, ta over bybilde i norges langstrakte land.
brief:
lag en kampanje som bygger merkevare og som genererer donasjoner til stiftelsen Ung Samtale
problem:
54% av ung i Norge selvrapporterer at de har store psykiske utfordringer og strever med å få hjelp. Samtidig er det svært få som vet at Ung Samtale eksisterer, og er et alternativt hjelpetilbud.
innsikt:
hver dag får 126 personer avslag på henvisning til psykisk helsehjelp.
Forbipasserende inviteres til å rekke ut en hånd, livbøye eller andre ting - via vipps.









Stuntet ble gjennomført i mindre skala i forbindelse med verdensdagen for psykisk helse i 2024.
Clear Channel stilte flater på kjøpesentre i hele Norge til disposisjon. Lions Norge sponset Ung Samtale med midler for å muliggjøre kampanjen.
Grafisk design og integrering av landingssiden er også en del av arbeidet.
Foto: Ida Helen Gøytil
Trykk på bildet, tre ganger, så kan du slide bortover med riktig biledstørrelse.
Innhold ble også delt på some, deriblant Interaktive historier.































